My Wife Quit Her Job er historien om Steve og Jennifer, der går fra at være udkørte og trætte lønmodtagere til at være succesfulde webshopejere. Udover at være en historie om, hvordan man åbner og driver succesfulde webshops, er det også en historie om, hvordan man slipper for den kedelige 9-5 hverdag og i stedet bliver lykkelige forældre med overskud i hverdagen.
Da Jennifer bliver gravid, bliver hun klar over, at hun med sit daværende arbejde ikke har mulighed for at tilbringe den mængde tid sammen med sine børn, som hun ønsker. I et forsøg på at ændre dette starter Jennifer og Steve webshoppen Bumblebee Linens, der laver smukke lommetørklæder til særlige lejligheder. Da ét år er gået, kan Jennifer sige sit arbejde op og i stedet leve af sin indkomst fra webshoppen, og fordi hun driver webshoppen hjemmefra, kan hun samtidig være sammen med sine børn.
Podcasten indeholder langt henad vejen podcast om de samme emner som eCommerce Fastlane (se næste podcast). Du kan vælge og vrage mellem mere end 330 episoder, der handler om alt vedrørende webshops fordelt på 16 kategorier som SEO, social media, productivity og email marketing. My Wife Quit Her Job adskiller sig til gengæld fra eCommerce Fastlane ved også at have en række tilbud til nystartede webshopejere. På hjemmesiden kan du tage tre gratis 6-dages kurser med navnene How To Get Started In Ecommerce, How To Scale Your Store To 7 Figures og How To Create A Profitable Blog.
Anbefalet episode: How To Tell Your Brand Story And Sell More. I episoden interviewes Hollywood-manuskriptforfatteren Michael Jamin, der sammen med sin kone har skabt en succesfuld webshop ved brug af historier med klare budskaber. Steve og Michael snakker om værdien af storytelling samt en step-by-step guide til hvordan, du skaber din brand-historie.
eCommerce Fastlane er en interview-baseret podcast, hvor der i hver episode bliver gået i dybden med et nyt område i jagten på at opbygge succesfulde webshops. I hver episode interviewes en ny, succesfuld person fra webshop-verdenen, der giver konkrete tips, du kan gøre brug af her og nu. eCommerce Fastlane er altså ligeså hands-on og praktisk, som den er teoretisk. Podcasten henvender sig mest til dig, der allerede har en webshop med salg.
Hos eCommerce Fastlane kan du forvente, at der bliver snakket om mere end de åbenlyst relevante emner som SEO, branding og kundeservice. Podcasten dækker også mere anonyme, men mindst ligeså relevante, emner som prisfastsættelse, dataanalyse og automatisering.
I skrivende stund er der 121 podcast, der typisk tager et sted mellem 30 og 40 minutter, og der kommer løbende flere til. I modsætning til mange andre podcasts udgiver eCommerce Fastlane ikke nye episoder på specifikke tidspunkter (fx. hver mandag, hver 14. dag eller én gang om måneden). I stedet udgives der nye episoder, når der er nye episoder at udgive. Nogle gange er det to dage i streg, andre gange er det 2-3 gange om måneden. Sørg derfor for at holde dig opdateret på enten deres hjemmeside eller dér, hvor du lytter til podcasts.
Anbefalet episode: Launch And Scale A Profitable Affiliate and Influencer Marketing Strategy.
I episoden interviewes Alex Markov, stifter og direktør i firmaet Refersion. Du bliver præsenteret for Alex' tanker om, hvordan brands reducerer deres customer acquisition cost, hvilken retning influencer marketing udvikler sig i øjeblikket, værdien af langtidssamarbejde med korrekt udvalgte influencere samt hvordan, du får adgang til et gratis og effektivt netværk af affiliate marketers.
eCommerce Fuel er podcasten til dig, der allerede har en succesfuld webshop. Podcasten blev lanceret i 2013 af Andrew Youderian, der siden da har delt sine tips and tricks, taktikker og "community stories" hver fredag. Andrew har produceret over 350 unikke episoder, der blandt andet dækker over emnerne Buying & Selling Stores, Lifestyle & Growth, News, Operations, Product Sourcing & Design, SEO & Marketing, Starting A New Store samt Teams & Outsourcing. Samlet er Andrews podcast blevet afspillet mere end 3 mio. gange.
Udover den værdifulde podcast dækker eCommerce Fuel også over et private community for særligt succesfulde webshopejere, der alle driver 7-figure stores, dvs. webshops med 7-cifret omsætning. Pt. er der 1.000 medlemmer i gruppen, der ifølge Andrew alle er blevet grundigt undersøgt for, om de er ordentlige, redelige og succesfulde nok til at være en del af holdet. Du kan ansøge om at blive medlem her, men der er som sagt ingen garanti for, at du bliver accepteret.
Hos eCommce Fuel kan du desuden finde erfarne webshop-investorer i underafdelingen eCommerce Capital, der har mange års erfaring med at åbne, vækste og drive webshops. Afdelingen består alle af garvede gutter i webshop-gamet, der kan sætte sig ind i de udfordringer og behov, du har. På den måde får du både investering og erfaring.
Anbefalet episode: Predictions for 2021. Andrew snakker med Bill D’Alessandro fra ElementsBrands.com. I episoden snakker Andrew og Bill bl.a. om Amazons præstationer det sidste år samt hvordan, man får e-mail marketing til at fungere.
eCommerce Conversations er podcasten fra online-magasinet Practical Ecommerce. Podcasten hostes af Eric Bandholz, der er stifter og direktør i det succesfulde firma Beardbrand, der sælger skægprodukter til mænd online. I podcasten interviewer Eric en række "inspirational entrepreneurs and executives on the realities of online selling". Første episode så dagens lys i 2005 og udkom oprindeligt én gang om måneden. Sidenhen er populariteten vokset, og podcasten udkommer i skrivende stund hver uge.
Podcasten er lige dele gode råd og personlige historier fra forskellige webshopejere, hvilket gør hver episode relativt overkommelig at køre igennem. Eric interviewer webshopejere i alle stadier af iværksætterrejsen; der er både interviews med iværksættere, der er helt nye i webshop-gamet samt interviews med iværksættere, der allerede sælger for 100 mio. dollars. I episoderne fortælles der ikke udelukkende om webshops men også om iværksætteri på en generelt plan. Hvis du leder efter hardcore webshopsnak, så er det her nok ikke stedet for dig.
Hvis du er glad for eCommerce Conversations podcasen, kan du på Practical Ecommerce desuden finde blogs, der behandler emner som analytics, B2B, conversion, design, management, marketing, SEO og shipping.
Anbefalede episoder: Building an Ecommerce Business. Building an Ecommerce Business er ikke én episode, men i stedet en serie af episoder, der på nuværende tidspunkt indeholder 19 dele. Serien indeholder bl.a. episoder som Choosing Partners, Early Days, Hiring Employees, Customer Service, Content Essentials og Growing a Community.
Help Marketing Podcast er dagens outsider, der indirekte handler om webshops, fordi der snakkes om (online) markedsføring. Podcasten hostes af Eric Ziengs, der bl.a. er kendt for sine roller i virksomheder som GoBoat og PerformanceLab. I podcasten interviewer Eric eksperter indenfor generel såvel som online/digital markedsføring. I episoderne snakkes der om emner som content marketing, sociale medier, SEO, website trafik og konverteringsoptimering. Der er over 250 episoder, der alle er på dansk.
Hvis du vil have en mere struktureret tilgang til de enkelte emner, findes der bog, der behandler de samme emner som podcasten. Bogen hedder Help Marketing Bogen og adskiller sig fra podcasten ved, at den slutter af med et kapitel om, hvordan man udarbejder en marketingstrategi. Bogen indeholder mange forskellige cases og eksempler, der er gode at bruge som inspiration til din egen webshop.
Anbefalet episode: Undgå disse pinlige fejl, når du tager billeder med mobilen til din markedsføring.
Navnet beskriver rimelig godt, hvad podcasten indeholder. Chancen for, at du ikke ligger inde med et super avanceret Nikon eller Canon kamera, er ret stor. I så fald er du nødt til at tage billeder med din smartphone, hvis du skal have nye produktbilleder eller billeder til din markedsføring. I episoden bliver du klogere på, hvordan sådanne billeder bedst tages med mobilen.
Hvis du endnu ikke er kommet i gang med det, så gør dig selv den tjeneste at lytte til at et par af episoderne fra hver podcast. Hvis du heldig, kan det være forskellen på, om du har en 3-cifret eller 7-cifret omsætning på din webshop.